Serieus? Heb je maar zo weinig volgers? Pfft, waarom doe je nog moeite.
Maar stel je het aantal volgers dat je hebt nu eens voor in je woonkamer. Best veel mensen opeens, vind je niet?
En weet je, die mensen zijn er allemaal voor jou. Ervan uitgaande dat je nepperds en vieze kereltjes direct verwijdert uit je volgers-lijst natuurlijk (doe je dit niet, begin hier dan mee want je hebt niks aan die accounts).
Terug naar al die volgers van jou in je woonkamer. Die zijn allemaal in je huis gekomen omdat ze je leuk en interessant vinden. Wauw!
Nu hoef je alleen maar te zorgen dat ze blijven en dat er nog meer visite komt. Hoe? Door hen te geven wat ze nodig hebben.
Elk van hen is een persoon van vlees en bloed. Wat zou je die persoon, aka je ideale klant, allemaal willen vertellen over je expertise? Wat wil je haar leren? Wat vind je dat ze écht moet zien? Waar zit ze mee en hoe kun jij hierbij helpen?
Als jij de waarde biedt die ze zo hard nodig heeft maakt het haar niks uit hoeveel volgers je hebt.
Het zou jou ook niks uit moeten maken, want “weinig volgers” bestaat niet. Elke volger is weer één potentiële klant die wat heeft aan wat je te bieden hebt.
Creëer daarom content voor haar en niet voor het aantal volgers dat je wilt.
Zo zorg je ervoor dat, als je ideale klant je al volgt, ze wilt blijven. Het zorgt er ook voor dat de volgers die niet bij je passen vanzelf vertrekken (heb je toch niks aan) en je volgers-lijst organisch groeit met nog meer potentiële ideale klanten.
Ook niet onbelangrijk om te vergeten: die concurrent van je met haar gigantisch veel volgers begon ook ooit met nul. Zie haar daarom als een inspiratiebron. Want wat zij kan, kan jij ook!