Ondernemen is eigenlijk een soort spelen. Je probeert eens wat aan een rekstok (want dat zie je iedereen doen), beland met je tanden in het zand, zet het op een brullen en realiseert je dan dat je jezelf voor schut zet. Dan sta je weer op, drinkt een fles wijn leeg en probeert het nog een keer.
Ergens ging die vergelijking een beetje scheef (🍷) maar je snapt mijn punt toch?
Je kunt geen ingewikkelde, buitelingen maken als je je handen en je voeten op dezelfde plek neerzet als je altijd deed. Het is even zoeken maar als je het dan eenmaal hebt dan wil je het aan IEDEREEN laten zien.
En voor de niet-atleten onder ons: deze vergelijking gaat ook op met een 10000 stukjes puzzel 😉
Zo is het met ondernemen ook. Jij verandert, je aanbod verandert maar wat vergeten de meeste ondernemers? Dat je dat ook moet laten zien.
Bij een nieuwe versie van jou en je bedrijf hoort een nieuwe branding, een verbeterde look en feel. Een betere website waarop alles samenkomt. Een vernieuwde versie met tools die je helpen in je nieuwe fase.
Want weet je wat het is? Als ondernemer ga je zelf helemaal “aan” van je werk. En jouw leukste klanten? Die zijn zo leuk omdat ze aangaan van JOU.
En dat is de truc. Laten zien wie jij bent, waar je voor staat en wat je doet op een unieke manier. Dat doe je niet alleen met een logo. Het zijn júist kleur, foto’s, typografie en de manier waarop je communiceert die de toon zetten. Dát is branding. Dát is wat er voor zorgt dat je herkenbaar bent, dat mensen zeggen: nou! Je bent precies zoals ik dacht dat je was!
Want wist je dat we niet alleen in een split second beslissen of we verder klikken op een website maar dat we dat ook nog eens voor 95% onbewust doen? Als er ook maar iets niet klopt dan ruiken we onbewust onraad en zegt ons instinct: get. out.
Die vertaalslag maken, branding en website samenvoegen tot 1 mooi, juicy geheel, mensen onbewust overhalen om contact met je op te nemen, daar krijg ik energie van. Dat is mijn speeltuin, mijn 10000 stukjes puzzel!