Paaseieren zoeken. Ik was er gek op, als kind.
(Nu eigenlijk nog, alleen moet ik ze nu eerst zelf verstoppen en dan is de spanning er toch een beetje af 😉)
Maar stiekem is het verstoppen óók hartstikke leuk! En daar wil ik het met je over hebben.
“✋Wacht effe Annelies. Ga je het nu hebben over paaseieren? What the f heeft dat in vredesnaam met marketing en branding te maken?”
Nou, best veel.
Ken je de term easter eggs? Zo noemen de Engelsen grapjes of verborgen boodschappen die verstopt zitten in websites, games en muziekalbums. Zoheb ik op mijn eigen site ook ‘n paar easter eggs verstopt.
Kleine woordgrapjes. Verstopte pagina’s. Gekke mouse-overteksten bij foto’s (dank voor de tip Marloes)
Het zijn héle kleine details, maar ze leveren wel bonuspunten op voor mijn marketing.
Want:
1. Mensen komen vaker terug én ze blijven extra lang hangen als ze onverwachte dingen zien. Vindt ome Google ‘n pluspunt 🤪
2. Mensen lezen niet alleen informatie over m’n bedrijf, maar leren mij ook kennen. Ik laat er namelijk mee zien dat ik wel van een grapje hou. En oog voor detail heb. Vindt iemand dat leuk, dan schept dat verbinding. Zó belangrijk in business ❤️
3. Mensen die m’n grapjes stom vinden, jaag ik hier keihard mee weg. Which is fine! Blijft er meer tijd over voor mensen die mijn vibe wél leuk vinden en waar ik dus veel fijner mee samenwerk! 👋🏻
Heb jij ook dit soort grapjes op je site staan? Dan heb ik deze week (t/m 7 april) een winactie voor je.
(En ja, stiekem nog snel een leuk grapje toevoegen is ook toegestaan 😉)
Zet de link naar je website hieronder in een reactie, of nog beter: deel hem via je stories en tag @hetmarketingwalhalla zodat alle Walhalla-volgers jouw paas🥚 kunnen zoeken).
Ik verloot onder alle inzenders een leuke mok van @zon_in_je_copy .
Je eigen vrolijke theekoppie 😊. Zodat je er dagelijks aan herinnerd wordt dat zakelijk óók licht, luchtig en vol positieve vibes mag zijn.