Maar morgen begin ik écht met reels! 🙈
De komkommertijd is voorbij en de eindsprint van het jaar is begonnen. Dé perfecte tijd om je kennis over sociale media en marketing bij te spijkeren. Dat doe je natuurlijk via de toppers die dit account overnemen 🥳.
We weten nu allemaal dat reels meer bereik hebben dan alle andere vormen van content op Instagram.. dan zijn er de giga videoplatforms TikTok en YouTube.. Zelfs op LinkedIn worden er steeds meer video’s gedeeld.
Maar wát moet ik dan posten? Wat voor video moet ik opnemen? Hieronder 2 simpele en laagdrempelige ideeën die het makkelijker gaan maken om te beginnen met video én die de grootste kans hebben om door nieuwe mensen bekeken te worden.
👉 Neem ons een dagje mee in het leven van jou. Maak de video maximaal 30 seconden. Wat zou je dan laten zien? Bijvoorbeeld de hond uitlaten, werken achter de laptop, sieraden maken, lekker koken. Plaats de video met een voice-over. Mensen houden ervan om een kijkje achter de schermen te krijgen. Maar dan mag de video niet té lang zijn! Eindig de video met: wil je meer weten over mij? Volg me dan op insta!
👉 Tour door je kantoor! Begin met: Dit is mijn kantoor! En dan laat je allerlei random objecten zien die jouw kantoor uniek maken 😂. Gekke beeldjes, stapels aan boeken over ondernemen, de kat, de stagiair. Eindig de video met een shot van jezelf waarin je je kort voorstelt en uitnodigt of mensen je willen volgen.
Easy peasy!
Ik ben Fleur van @strictlydesign.nl 👋 en ik neem je deze week mee in de wondere wereld van (video)content voor Instagram, TikTok en LinkedIn.
Als contentstrateeg help ik bedrijven op de lange termijn met het posten van strategische stukken content om hun marketingdoelen te behalen.
Zelfstandige ondernemers help ik met het doorbreken van ‘ik weet niet wat ik moet posten’ tijdens 2 uur durende strategiesessies.
Daarnaast ben ik eigenaar van @degifjesbooth!
Van maandag tot woensdag deel ik quizzen in stories om je kennis te testen over Insta, TikTok en LinkedIn 🥳.
Maak jij al veel gebruik van reels? 👇😱🤳