Hij is er altijd. Als je maar goed kijkt.
De rode draad bedoel ik.
In je leven.
In je bedrijf.
Het gaat over terugkijken.
Naar wie ben ik?
Wie was ik altijd al?
Waar sta ik voor?
Ik verweet mezelf dat ik weer wat anders ging doen.
Was verveeld.
Had nieuwe prikkels nodig.
Een idee wat ineens voorrang moest krijgen.
Of mijn omgeving maakte er opmerkingen over. “Ga je nou weer iets anders doen?”
Ik weet nu beter.
Als ik terugblik was de rode draad al die 8 jaar ondernemen hetzelfde.
Het ging altijd om ontdekken van echtheid.
Los van regels.
Of hoe het hoort.
Waarin je je goed voelt.
Plezier maakt.
Niet vanuit trends.
Vanuit zijn.
Eerst de horeca waar ik over schreef op @littlespoon.nl. Geen bedachte hippe concepten maar concepten met een ziel.
De foodfoto’s die ik maakte als foodfotograaf. Geen perfect gestylde onrealistische plaatjes. Altijd foto’s die je het gevoel gaven te willen aanschuiven.
De horecaondernemers die ik hielp met het bedenken van een concept wat ze een volle zaak opleverde
Foodbloggers omdat het aantal volgers en bezoekersaantallen precies niets zegt over wie jij bent.
En nu met mijn heerlijke klanten in The Concept Land. Ervaren ondernemers die klaar zijn voor een volgende stap. Opnieuw de focus op kijken naar wie ben JIJ? En vanuit daar vette marketing en content bedenken. Los van de regels. Afgestemd, geen one size fits all. Nee, jouw manier om je te laten floreren in alles wat je doet.
Het was er altijd al.
Alles wat ik ooit deed is niet opnieuw beginnen maar voortbouwen op dat wat er al stond.
Dit is wie ik ben.
Het stroomt door mijn bloed.
Als een hele lange rode draad.
Zomaar nieuwsgierig wat is de rode draad in jouw leven?